FRI FRAKT PÅ ALLA BESTÄLLNINGAR ÖVER 600 SEK

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Vi på Northern Spirit tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen men framförallt sunt förnuft och keep it simple! Vi vill att det skall vara roligt, inspirerande och framförallt enkelt att handla hos oss. Vi vill gärna ha feedback från våra kunder så maila oss gärna på support@nspirit.eu (både ris och ros!!) så kan vi bli ännu bättre och ge er en än bättre köpupplevelse.

2. Beställning

Beställning av våra produkter kan göras via www.shopnorthernspirit.com eller via e-post (support@shopnorthernspirit.com). Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från Northern Spirits sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund via mail.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post: support@nspirit.eu

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Northern Spirit reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkomer vid köp under 600kr.

4. Betalning

Betalningar hanteras genom Klarna Checkout som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Genom Klarna Checkout kan du välja att betala med Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning, Klarna Direkt eller banköverföring via din internetbank. 

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:S villkor. Du hittar Klarnas fullständiga villkor på följande sida www.cdn.klarna.com.

Om du valt Klarna Fakturan som betalsätt skickas den direkt till dig från klarna efter att varorna har lämnat vårt lager. Det är enbart du som bor i Sverige och Tyskland som kan använda sig av Klarnas betalningsmetod.

5. Leveranstid

Normal leveranstid i Sverige är 1-2 arbetsdagar, Europa & Världen 3-6 dagar. 

Alla paket under 0,5kg skickas med Posten Varubrev inom Sverige, paket över 0,5kg skickas med Schenker Ombud. I de flesta fall i Sverige kommer varan fram nästa dag vid order innan 14.00 en vardag. Vid beställning av mindre varor (paket under 0,5 kg) kommer paketet direkt hem i er brevlådan. Vid beställning av större eller flera varor får ni hämta ut det på närmaste Schenker Ombud.

6. Frakten

FRAKTFRITT vid köp över 600 kr

FRIA BYTEN för alla svenska kunder.

Vid köp under 600kr: Frakt 39kr (ink moms) i Sverige.

7. Garanti

Vi vill att alla våra kunder skall vara 110% nöjda när ni handlar hos oss på Northern Spirit. Om du av någon anledning inte är nöjd med din produkt du handlat hos oss så kontakta oss direkt så hittar vi en lösning som gör dig nöjd igen… Genom att ge dig en ny produkt, pengarna tillbaka eller annan lösning som vi kan hitta tillsammans. 

8.RETURER/BYTEN

Maila alltid oss innan ni skickar tillbaka en vara för så snabb och korrekt hantering av er retur/byte: support@nspirit.eu

Fria byten för alla kunder i Sverige, maila oss ditt ordernummer och vilken strl/produkt du vill byta till så skickar vi en ny vara ink en retursedel. För returer betalar kunden själv returportot.

Återbetalning sker till det betalsätt du använt. Har du betalat med presentkort, återbetalas det alltid i första hand till ett nytt presentkort. Belopp utöver det justeras antingen från faktura eller återbetalas till betalkortet.

Northern Spirit tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Vi tycker dock att 14 dagar är lite för kort tid och ger dig 100 dagars returrätt. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget.

Kontakta oss via mail innan du skickar tillbaka produkten!

9. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

10. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Northern Spirit accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Northern Spirit är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och Schenker
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Northern Spirit Försäljning AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
  • Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, JETSHOP, ett företag med säte i Göteborg.

12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

13, Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.